تبلیغات
سایت اختصاصی طریقت قادری خالصی طالبانی - شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن
(( اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی‘ سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ عَلی‘ الِ سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ .))
تاریخ : 1392/05/4
نویسنده : نادر نادری

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن


شرط های باطنی ومعنوی روزه(1):
روزه دارای سه درجه است :1-روزه ی عموم مردم(عوام الناس)2
-روزه ی خواص(اهل علم وتقوا)3-حاص الحاص.
در  هر سه صورت فرض ادا می شود ولی فرقی هست
 در بین این درجه ها که از نگاه قبول شدن به نزد خدا و ثواب آخرت در بین آنها است.










چون که هدف از روزه از بین بردن سرکشی نفس است تا از شهوات
 
و ارزوها باز امدن تابع ومطیع احکام شریعت گردد ودر صفا وپاکی به فرشتگان اقتدا نماید.

روزه ا ی که داری چنین صفاتی باشد شایسته است در پیشگاه
 
خداوند قبول شود ورنه ثواب زیادی ندارد


روزه به سه درجه تفسیم می شود :

اول :روزه ای است که روزه دارفقط از خوردن و نوشیدن وآمیزش

 جنسی پرهیز می نماید .اکثر مردم یعنی کسانی که به زیور

 تقوا وپرهیزگاری آراسته نمی باشند

روزه ی آنها این چنین است .

دوم:روزه ای است که علاوه بر نخوردن ونیاشامیدن وآمیزش جنسی

 گوش وچشم ودست وپا و بقیه اعضای  بدن او نیز از پرهیزگاران است .

سوم:روز ه ای است که دل انسان از خطورات و تصورات غیر خدا روزه داشته باشد وهیچ گاه در دلش فکر

.یادی از غیر ازحق نباشد قلب خود را از ذکر و فکر دنیا باز دارد.

هر سه نوه روزه هر یک مقام و مرتبه و پاداش و حساب خاصی نزد حداوند دارند .










موضوعات مرتبط: فضایل ،ارکان و آداب اسلام ,
برچسب‌ها: روزه , رمضان , ماه رمضان , باطن روزه , ماه مبارک رمضان , شهر الرمضان , ماه قرآن ,
آخرین مطالب